“ Povestea băiatului care călătorea în trecut și întâlnea oameni simpli și eroi. De la care învăța. Învăța istorie. Și învăța atât de multe altele. Despre victorii și înfrângeri, despre iubiri și trădări, despre frumos și urât. Despre oameni, despre omenie, despre viață. ”
Când și cum poate fi valorificată?
- La un atelier de scriere creativă
- În cadrul orelor de istorie
- La clubul de lectură al clasei, al familiei
- La un curs de dezvoltare personală
Cunoaștere
Urmărește un scurt interviu cu autorul Horia Corcheș.
Reflecție
- În ce an crezi că s-a născut Răzvan? Dar bunicul lui?
- Care este secretul întoarcerii lui Răzvan în trecut?
- Dacă ai putea călători în timp, în ce perioadă istorică ți-ar plăcea să poposești?
- Ce obiect din prezent i-ai oferi unui oștean din armata lui Ștefan cel Mare?
- Cum îți imaginezi viitorul? Ce asemănări există cu varianta prezentată de autor?
- Ce rol au Mr. Literaturman, acad. Dexolescu și cercet. Istorescu în poveste?
Creativitate
- Imaginează-ți că Răzvan te vizitează pe tine. Cum se desfășoară întâlnirea? Ce întrebări îi adresezi?
- Descrie o vizită din viitor, la Muzeul Ocupațiilor.
- Notează câteva noțiuni învățate de Răzvan la orele de virtualografie.
Distrează-te prin Artă
- Desenează portretul domnitorului preferat.
- Realizează prototipul unui aerobus școlar, folosind materiale reciclabile.
- Descarcă fișa de mai jos și completează coloana cu reprezentările obiectelor din viiitor.
Activități practice
- Ordonează cronologic capitolele cărții.
- Reconstituie orarul lui Răzvan și pe cel al bunicului său.
- Vizitează Muzeul Național de Istorie a României.
Recomandare de audiție
Iată mai jos un fragment din „Istoria lui Răzvan”, în lectura actriței Adriana Moca. Sperăm că te va convinge să citești textul integral.