Sari la conținut
O frunza - signatura

Pornește cu micuța frunză într-o călătorie plină de culoare, aventură și descoperirea unor noi orizonturi!

Când și cum poate fi valorificată?

  • Toamna
  • Comunicare în limba română, scriere creativă
  • Matematică și explorarea mediului, rolul componentelor unei plante
  • Dezvoltare personală, călătorii, natură, copilărie, perspective diferite
  • Arte vizuale și abilități practice, activități cu materiale din natură

Cunoaștere

Structura unei frunze

Tipuri de frunze

Rolul frunzei

Descarcă fișa de mai jos și completeaz-o cu cât mai multe informații !

O frunză

Știai că…

  • Palmierul Rafie din regiunea amazoniană are cele mai mari frunze din lume, cu o lungime de 22 m și o lățime de 12 m el poate adăposti 10 oameni?
  • diametrul unei frunze de nufăr Victoria Regia este de 2 m?
  • poți cânta cu ajutorul unei frunze?

Reflecție

  • Unde sfârșesc frunzele?
  • Care sunt prietenii unei frunze?
  • Cum descoperă frunza lumea, departe de copacul său?
  • Ce lucruri misterioase o așteaptă pe frunză după întâlnirea cu copilul?

Creativitate

  • Găsește un nume potrivit pentru o frunză.
  • Rescrie povestea, dar în versuri.
  • Completează enunțul: “O frunză poate servi drept…”

Distrează-te prin Artă

  • Realizează, prin tehnica amprentării, rame pentru desenele tale de toamnă. Ai nevoie de frunze , pensule și acuarele.
  • Creează tablouri de toamnă. Folosește frunze de diferite culori, perforatoare cu model, carton colorat și lipici.
  • Iată câteva idei de activități artistice în filmulețele de mai jos:

Știința este FUNtastică

Descoperă în filmulețul următor care este secretul uimitoarele nuanțe ale toamnei.

Proiect

  • Caută cărei specii de copac aparține frunza din poveste.
  • Realizează conturul celor mai interesante forme de frunze.
  • Fotografiază frunzele toamnei.
  • Recunoaște copacul după forma frunzelor sale.

Recomandare

Distribuie articolul cititoria

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *